Ana içeriğe atla

Çocuğum Kekeliyor Ne Yapmalıyım ?


Çocuğunuz kekeliyorsa veya kekelemeye yeni başladıysa aşağıdaki önerileri dikkate alınız . 
✨Erken dönem kekemelikler çoğu zaman kontrol altına alınabilmektedir. İlk olarak böyle bir davranış yokmuş gibi davranın. 
✨Sabırla ve kaygılanmadan cümlesini tamamlamasını bekleyin. 
✨”Dur ve tekrar dene” gibi müdahale edici ve düzeltici söylemlerden özellikle kaçınmaya özen gösterin. 
✨Konuşma becerisinin geliştiği dönemde aceleci olmak ve kusursuz konuşması için kelimeleri “Yanlış söylüyorsun!” şeklinde sık düzeltmelerden kaçınınız.
 ✨Konuşurken onu dikkatle dinleyin, konuşmasını bitirmesini sabırla bekleyin, sözünü kesmeyin. 
✨Çocuğun cümlesini tamamlamaya çalışmayın. 
✨Çocuğunuzla iletişiminizde rahat bir beden dili kullanın, dudak ve ağız hareketlerine bakmaksızın göz kontağını sürdürün . 
✨Konuşma sırasında kekeme çocuklar göz teması kurmaktan kaçınabilir,ancak siz yinede çocuğunuz ile göz teması kurmaya çalışın ve konuşurken dudaklarına bakmayın. ✨Konuşurken çocuğa yeterince zaman tanıyın , aceleci ya da sabırsız olduğunuz izlenimini asla vermeyin . Konunun aniden değiştirilmesi ya da konuşmanın sık sık kesilmesi de aceleci davranıldığının göstergesidir . Bunlardan kaçının . 
✨Zaman sınırlamaları, akıcı konuşmayı engeller . 
✨Onun fikirlerini almaya özen gösterin fikirlerinin önemsendiğini hissettirin. 
✨Aşağılama, alay etme gibi davranışlardan kesinlikle kaçınılmalıdır.
 ✨Hızınızı azaltın. Çocuğunuzla yavaş, sakin ve telaşsız bir şekilde sık sık duraklayarak konuşun. 
✨Çocuğunuz konuşmasını tamamladıktan sonra ve konuşmaya başlamadan önce mutlaka birkaç saniye bekleyin. 
✨Çocuğun olumlu özelliklerine yeteneklerine dikkat çekerek çocuğun kendine güven duygusunun gelişimine katkıda bulunun.
 ‼️‼️🌟Çocuğunuzda 6 aydan daha uzun bir süredir kekemelik görünüyorsa, lisanslı bir Dil ve Konuşma Terapisti’ne başvurunuz.‼️‼️

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OTİZMDE Dil ve Konuşma Terapisti'nin Rolü Nedir?

🌟Dil ve Konuşma Terapistleri (DKT), Otizm'li kişilerin taramasında, değerlendirmesinde, tanısında ve tedavisinde merkezi bir rol oynamaktadır. Dil ve Konuşma Terapistleri; 📌Otizm için risk altında olduğu bilinen birey ve gruplara, aile üyelerine ve risk altındakilerle çalışan kişilere bilgi sağlamak; 📌Diğer profesyonelleri Otizm'li kişilerin ihtiyaçları ve DKT’lerin Otizm'i teşhis ve yönetmedeki rolü konusunda eğitmek; 📌Dil ve iletişim güçlüğü çeken bireylerin taranması ve diğer hizmetler için daha fazla değerlendirme ve / veya diğer uzmanlara yönlendirme ihtiyacının belirlenmesi; 📌Sosyal iletişim becerileri de dahil olmak üzere kültürel ve dilsel olarak ilgili kapsamlı bir dil ve iletişim değerlendirmesi yapmak; 📌Otizm varlığının veya yokluğunun teşhisi (tipik olarak bir teşhis ekibinin bir parçası olarak veya diğer multidisipliner işbirliklerinde); 📌Diğer koşulları ekarte etmek, etiyolojiyi belirlemek ve kapsamlı hizmetlere erişimi kolaylaştırmak için di...

DIR FLOORTİME NEDİR?

DIR Floortime Nedir? DIR Floortime,  çocuk gelişimini anlamak ve çocukların potansiyellerini en üst seviyeye çıkarmalarına yardımcı olacak desteği sağlamak için çocuğun bireysel farklılıklarını ve aile ile etkileşimini ele alarak inceleyen bir yaklaşımdır. Her bireyin dünyaya gelirken doğuştan getirdiği duyusal farklılıklarını biyolojik/ nörolojik temellerle açıklamış ve çocuğun gelişiminde bu farklılıkların önemine dikkat çekmiştir. Çocuğun ebeveyni ile kurduğu sevgi ve güven ilişkisinin gelişimi oluşturan yapı taşlarından biri olarak görür. Böylelikle oyunu bir araç haline getirerek çocuğun doğal yollarla öğrenmesinde ailenin rolünü vurgular. DIR Floortime, farklı gelişim özellikleri olan bebek ve çocukların değerlendirilmesi ve desteklenmesi için çok boyutlu bir sistem sunar. D (Developmental-Gelişim):  Dr. Stanley Greenspan ve Serena Wieder tarafından geliştirilmiş özgün bir gelişim sınıflamasıdır. Bu gelişim sıralamasında çocuğun sadece fiziksel ya da sadece...